USOS Logo FaceBook Logo Instagram Logo

Campus International 2025: bądź częścią badania, przyczyń się do lepszego zrozumienia wpływu mobilności międzynarodowej na rozwój kompetencji

Data publikacji: 18 sierpnia 2025

Wypełnienie pierwszej  zajmie kilka minut. Zadanie to nie zajmie więcej niż 15 minut.

Badanie ma charakter panelowy i obejmuje studentów uczestniczących w mobilnościach oferowanych przez program, osoby planujące tego rodzaju wyjazdy oraz grupę kontrolną, która nie bierze udziału w takich inicjatywach.

Celem badania jest ocena tego, ile studenci szkół wyższych zyskują dzięki udziałowi w mobilnościach międzynarodowych realizowanych w ramach programu Erasmus+. Rezultaty analizy posłużą do udoskonalenia programów wymiany i lepszego dostosowania ich do potrzeb rynku pracy.

Analiza porównawcza wyników pomiędzy poszczególnymi grupami umożliwi określenie tego, w jakim stopniu udział w programie Erasmus+ przyczynia się do rozwoju kompetencji oraz cech psychologicznych studentów. Wskaże również, czy ci, którzy zostają w kraju, mają szansę rozwijać się równie szybko, a także czy stypendyści już przed mobilnością wyróżniają się na tle rówieśników.

Badanie zostanie przeprowadzone w 16 krajach europejskich, a jego koordynatorem jest Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD).