USOS Logo FaceBook Logo Instagram Logo

Wykładowcy ANS Gniezno na VII Międzynarodowym Kongresie Bezpieczeństwa

Data publikacji: 11 grudnia 2025

W dniach 03–05 grudnia 2025 r. na zaproszenie Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu, przedstawiciele Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie, dr Leonard Dajerling jako członek Rady Naukowej oraz mgr Natalia Mikuła i mgr Karol Geppert jako członkowie Komitetu Organizacyjnego, wzięli czynny udział w VII Międzynarodowym Kongresie Bezpieczeństwa, który odbył się w hotelu „Mercure” w Toruniu. Wydarzenie to, będące platformą wymiany doświadczeń między środowiskiem akademickim, władzami państwowymi a praktykami, w tym roku odbywało się pod hasłem: „Uczyć i wychowywać – w XXX-lecie kształcenia w szkołach wyższych w obszarze bezpieczeństwa”.

Istotnym punktem wkładu naszej uczelni w program merytoryczny Kongresu było wystąpienie dr. L. Dajerlinga zatytułowane: „Ocena w służbie bezpieczeństwa – rola assessment centre, kompetencji assessora i wpływ błędów poznawczych w procesie selekcji”.

Nasz wykładowca w swojej prelekcji skupił się na kluczowych wyzwaniach związanych z procesem rekrutacji do służb, analizując skuteczność metody Assessment Centre oraz wpływ czynnika ludzkiego – w tym kompetencji oceniających (assessorów) oraz nieświadomych błędów poznawczych – na trafność decyzji personalnych. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników, stanowiąc ważny głos w debacie nad koniecznością profesjonalizacji procesów selekcyjnych w obliczu współczesnych zagrożeń.

Na zakończenie pragniemy złożyć serdeczne podziękowania organizatorom Kongresu, w szczególności Sekretarzowi Kongresu Pani mgr Natalii Mikule, za stworzenie profesjonalnej przestrzeni do dyskusji oraz doskonałą atmosferę, sprzyjającą zarówno wymianie myśli naukowej, jak i integracji środowiska. Słowa uznania kierujemy również do wszystkich współprelegentów – za wysoki poziom merytoryczny wystąpień i inspirujące analizy, które pozwoliły spojrzeć na kwestie bezpieczeństwa z wielu, niezwykle istotnych perspektyw.