Dnia 9 marca 2021 roku, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek , ogłosił wyniki III edycji projektu “Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” – czyli listę uczelni, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami losów zawodowych swoich absolwentów. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, znalazła się w nagrodzonej piętnastce listy rankingowej i już po raz czwarty otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 1 MILIONA ZŁOTYCH na doskonalenie jakości procesu kształcenia.
Celem w/w projektu jest wsparcie publicznych uczelni zawodowych w doskonaleniu jakości kształcenia, szczególnie w zakresie rozwoju ich profilu praktycznego, uwzględniającego potrzeby otoczenia społeczno – gospodarczego regionalnych rynków pracy.
Działania w ramach DID skierowane są do wykładowców i studentów na wszystkich prowadzonych kierunkach studiów w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. H. Cegielskiego w Gnieźnie.
1. Rozwój infrastruktury dydaktycznej – utworzenie nowych stanowisk w laboratoriach i pracowniach oraz modernizacja i dostosowanie istniejących pracowni i laboratoriów do praktycznej nauki zawodu.
2. Zrealizowanie specjalistycznych kursów i szkoleń dla studentów, rozwijających ich kompetencje i umiejętności związane z przygotowaniem do wykonywania zawodu.
3. Rozwój kadry dydaktycznej – pozyskanie nowych praktyków, poszerzenie kompetencji dydaktyczno – zawodowych i uprawnień nauczycieli akademickich zasilających kierunki kształcenia praktycznego.
4. Zakup sprzętu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania.
5. Zakup pomocy dydaktycznych tzw. „wyprawki dla studentów”.
6. Zorganizowanie interaktywnych wykładów z praktykami, wycieczek szkoleniowo – technicznych, udziału w branżowych imprezach wystawienniczych oraz zrealizowanie kursów i zajęć praktycznych w przedsiębiorstwach i instytucjach naukowo – badawczych, współpracujących z Uczelnia.
7. Podjęcie działań promocyjno – informacyjnych mających na celu rozpropagowanie praktycznych kierunków kształcenia w otoczeniu społeczno – gospodarczym.
Lp. | Nr zadania | Nazwa i rodzaj zadania | Opis zrealizowanego zadania | Adresaci zadania | Kierunek studiów / jednostka organizacyjna |
1. | 1. | Doposażenie laboratorium metrologii i logistyki | Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt stosowany w środowisku pracy, podniesiono jakoś kształcenia studentów oczekiwanych na rynku pracy | studenci transportu | Instytut Nauk Technicznych |
2. | 2. | Specjalistyczne, certyfikowane szkolenie: – modelowanie ruchu w programie PTV VISIM, – systemu QGIS w zarządzaniu transportem (szkolenie podstawowe + zastosowania transportowe) | Studenci pozyskali specjalistyczne kwalifikacje potwierdzone certyfikatem, poprzez poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy | studenci transportu | Instytut Nauk Technicznych |
3. | 3. | Doposażenie laboratorium zintegrowanych systemów zarządzania | Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie stosowane w środowisku pracy, podniesiono jakoś kształcenia studentów oczekiwanych na rynku pracy | studenci zarządzania i inżynierii produkcji | Instytut Nauk Technicznych |
4. | 4. | Doposażenie laboratoriów: – robotyki, – techniki cyfrowej, – inteligentnych budynków i systemów wbudowanych | Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt wykorzystywany na rynku pracy, podniesiono konkurencyjność studentów na rynku pracy | studenci informatyki | Instytut Nauk Technicznych |
5. | 5. | Interaktywne warsztaty, konferencje oraz szkolenia | Studenci uzyskali dodatkowe kompetencje w zakresie organizacji konferencji naukowych, prowadzenia wystąpień publicznych oraz realizacji działań promocyjnych wykraczające poza program studiów, poszerzyli kompetencje | studenci analityki bezpieczeństwa | Instytut Nauk o Bezpieczeństwie |
6. | 6. | Zakup oprogramowania analitycznego | Studenci mają możliwość pracy na dedykowanym profesjonalnym oprogramowaniu analitycznym, użytkowanym na całym świecie, szczególnie w sektorze bezpieczeństwa przez co uzyskują umiejętności oczekiwane na rynku pracy | studenci analityki bezpieczeństwa | Instytut Nauk o Bezpieczeństwie |
7. | 7. | Specjalistyczne kursy i szkolenia: -fizjoterapia w pediatrii, -terapia wisceralna, -uroginekologia, -diagnostyka obrazowa, – EEG i Biofeedback, -programowanie rehabilitacji | Poprzez poszerzenie wiedzy i umiejętności podniesiono kompetencje dydaktyczne i naukowe, oczekiwane na lokalnym rynku pracy. Poprawiono efektywność procesu dydaktycznego | studenci wykładowcy fizjoterapii | Instytut Nauk o Zdrowiu |
8. | 8. | Doposażenie pracowni: – kinezyterapii, – sensorycznej, – rehabilitacji, – umiejętności pielęgniarskich, – intensywnej terapii, – opieki ginekologicznej | Studenci posiadają umiejętności stosowania nowych technologii w środowisku pracy poprzez możliwość praktykowania z nowymi technologiami przy diagnostyce | studenci pielęgniarstwa, fizjoterapii i pielęgniarstwa w filii uczelni w Krotoszynie | Instytut Nauk o Zdrowiu |
9. | 9. | Aktualizacja literatury fachowej w zasobach biblioteki | Zwiększono dostępności do aktualnej literatury | studenci pielęgniarstwa, fizjoterapii i pielęgniarstwa w filii uczelni w Krotoszynie | Instytut Nauk o Zdrowiu |
10. | 10. | Promocja nowych i aktualnych kierunków studiów | Poprzez reklamę na banerach i plakatach, kampanie promocyjne w lokalnych mediach i internecie pozyskano nowych studentów oraz poszerzono świadomość otoczenia społeczno – gospodarczego o potrzebie kształcenia praktycznego | studenci, kandydaci na studia na kierunkach praktycznych | Transport, Zarządzanie i inżynieria produkcji, Informatyka, Analityka bezpieczeństwa, Fizjoterapia, Pielęgniarstwo, Pielęgniarstwo Filia Krotoszyn |
11. | 12. | Doposażenie pracowni komputerowych ogólnodostępnych stosowanych w dydaktyce w których odbywają się różnorodne zajęcia | Podniesiono jakość kształcenia studentów, poszerzono umiejętności cyfrowe wykorzystywane w miejscu pracy poprzez aktualizacje starych i wprowadzenie nowych technologii | studenci | Transport, Zarządzanie i inżynieria produkcji, Informatyka, Analityka bezpieczeństwa, Fizjoterapia, Pielęgniarstwo, Pielęgniarstwo Filia Krotoszyn |
12. | 13. | Koszt obsługi przedsięwzięcia | Zapewniono obsługę w zakresie czynności niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, płynna i terminowa realizacja przedsięwzięcia | pracownicy uczelni |