Dnia 9 marca 2021 roku, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek , ogłosił wyniki III edycji projektu “Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” – czyli listę uczelni, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami losów zawodowych swoich absolwentów. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, znalazła się w nagrodzonej piętnastce listy rankingowej i już po raz czwarty otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 1 MILIONA ZŁOTYCH na doskonalenie jakości procesu kształcenia.
Nazwa projektu – „Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” (2021 r.)
Umowa nr MEiN/2021/151/DIR/DID z dnia 13.05.2021 r.
Podstawa prawna – art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Celem w/w projektu jest wsparcie publicznych uczelni zawodowych w doskonaleniu jakości kształcenia, szczególnie w zakresie rozwoju ich profilu praktycznego, uwzględniającego potrzeby otoczenia społeczno – gospodarczego regionalnych rynków pracy.
Działania w ramach DID skierowane są do wykładowców i studentów na wszystkich prowadzonych kierunkach studiów w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. H. Cegielskiego w Gnieźnie.
Plan realizacji przedsięwzięcia
1. Rozwój infrastruktury dydaktycznej – utworzenie nowych stanowisk w laboratoriach i pracowniach oraz modernizacja i dostosowanie istniejących pracowni i laboratoriów do praktycznej nauki zawodu.
2. Zrealizowanie specjalistycznych kursów i szkoleń dla studentów, rozwijających ich kompetencje i umiejętności związane z przygotowaniem do wykonywania zawodu.
3. Rozwój kadry dydaktycznej – pozyskanie nowych praktyków, poszerzenie kompetencji dydaktyczno – zawodowych i uprawnień nauczycieli akademickich zasilających kierunki kształcenia praktycznego.
4. Zakup sprzętu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania.
5. Zakup pomocy dydaktycznych tzw. „wyprawki dla studentów”.
6. Zorganizowanie interaktywnych wykładów z praktykami, wycieczek szkoleniowo – technicznych, udziału w branżowych imprezach wystawienniczych oraz zrealizowanie kursów i zajęć praktycznych w przedsiębiorstwach i instytucjach naukowo – badawczych, współpracujących z Uczelnia.
7. Podjęcie działań promocyjno – informacyjnych mających na celu rozpropagowanie praktycznych kierunków kształcenia w otoczeniu społeczno – gospodarczym.
Sprawozdanie z realizacji w/w przedsięwzięcia
Lp. |
Nr zadania |
Nazwa i rodzaj zadania |
Opis zrealizowanego zadania |
Adresaci zadania |
Kierunek studiów / jednostka organizacyjna |
1. |
1. |
Doposażenie laboratorium metrologii i logistyki |
Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt stosowany w środowisku pracy, podniesiono jakoś kształcenia studentów oczekiwanych na rynku pracy |
studenci transportu |
Instytut Nauk Technicznych |
2. |
2. |
Specjalistyczne, certyfikowane szkolenie: – modelowanie ruchu w programie PTV VISIM, – systemu QGIS w zarządzaniu transportem (szkolenie podstawowe + zastosowania transportowe) |
Studenci pozyskali specjalistyczne kwalifikacje potwierdzone certyfikatem, poprzez poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych na rynku pracy |
studenci transportu |
Instytut Nauk Technicznych |
3. |
3. |
Doposażenie laboratorium zintegrowanych systemów zarządzania |
Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie stosowane w środowisku pracy, podniesiono jakoś kształcenia studentów oczekiwanych na rynku pracy |
studenci zarządzania i inżynierii produkcji |
Instytut Nauk Technicznych |
4. |
4. |
Doposażenie laboratoriów: – robotyki, – techniki cyfrowej, – inteligentnych budynków i systemów wbudowanych |
Poprzez doposażenie laboratoriów w specjalistyczny sprzęt wykorzystywany na rynku pracy, podniesiono konkurencyjność studentów na rynku pracy |
studenci informatyki |
Instytut Nauk Technicznych |
5. |
5. |
Interaktywne warsztaty, konferencje oraz szkolenia |
Studenci uzyskali dodatkowe kompetencje w zakresie organizacji konferencji naukowych, prowadzenia wystąpień publicznych oraz realizacji działań promocyjnych wykraczające poza program studiów, poszerzyli kompetencje |
studenci analityki bezpieczeństwa |
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie |
6. |
6. |
Zakup oprogramowania analitycznego |
Studenci mają możliwość pracy na dedykowanym profesjonalnym oprogramowaniu analitycznym, użytkowanym na całym świecie, szczególnie w sektorze bezpieczeństwa przez co uzyskują umiejętności oczekiwane na rynku pracy |
studenci analityki bezpieczeństwa |
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie |
7. |
7. |
Specjalistyczne kursy
|
Poprzez poszerzenie wiedzy i umiejętności podniesiono kompetencje dydaktyczne i naukowe, oczekiwane na lokalnym rynku pracy. Poprawiono efektywność procesu dydaktycznego |
studenci wykładowcy fizjoterapii |
Instytut Nauk o Zdrowiu |
8. |
8. |
Doposażenie pracowni: – kinezyterapii, – sensorycznej, – rehabilitacji, – umiejętności pielęgniarskich, – intensywnej terapii, – opieki ginekologicznej |
Studenci posiadają umiejętności stosowania nowych technologii w środowisku pracy poprzez możliwość praktykowania z nowymi technologiami przy diagnostyce |
studenci pielęgniarstwa, fizjoterapii i pielęgniarstwa w filii uczelni w Krotoszynie |
Instytut Nauk o Zdrowiu |
9. |
9. |
Aktualizacja literatury fachowej w zasobach biblioteki |
Zwiększono dostępności do aktualnej literatury |
studenci pielęgniarstwa, fizjoterapii i pielęgniarstwa w filii uczelni w Krotoszynie |
Instytut Nauk o Zdrowiu |
10. |
10. |
Promocja nowych i aktualnych kierunków studiów |
Poprzez reklamę na banerach i plakatach, kampanie promocyjne w lokalnych mediach i internecie pozyskano nowych studentów oraz poszerzono świadomość otoczenia społeczno – gospodarczego o potrzebie kształcenia praktycznego |
studenci, kandydaci na studia na kierunkach praktycznych |
Transport, Zarządzanie i inżynieria produkcji, Informatyka, Analityka bezpieczeństwa, Fizjoterapia, Pielęgniarstwo, Pielęgniarstwo Filia Krotoszyn |
11. |
12. |
Doposażenie pracowni komputerowych ogólnodostępnych stosowanych w dydaktyce w których odbywają się różnorodne zajęcia |
Podniesiono jakość kształcenia studentów, poszerzono umiejętności cyfrowe wykorzystywane w miejscu pracy poprzez aktualizacje starych i wprowadzenie nowych technologii |
studenci |
Transport, Zarządzanie i inżynieria produkcji, Informatyka, Analityka bezpieczeństwa, Fizjoterapia, Pielęgniarstwo, Pielęgniarstwo Filia Krotoszyn |
12. |
13. |
Koszt obsługi przedsięwzięcia |
Zapewniono obsługę w zakresie czynności niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, płynna i terminowa realizacja przedsięwzięcia |
pracownicy uczelni |