Dnia 23 lutego 2022 roku, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek , ogłosił wyniki IV edycji projektu “Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” – czyli listę uczelni, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami losów zawodowych swoich absolwentów. Akademia Nauk Stosowanych
im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa znalazła się w nagrodzonej piętnastce listy rankingowej i już po raz piąty otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 1 MILIONA ZŁOTYCH na doskonalenie jakości procesu kształcenia.
Nazwa projektu – „Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” (2022 r.)
Umowa nr MEiN/2022/15/DIR/DID z dnia 16.05.2022 r.
Podstawa prawna – art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Celem przedsięwzięcia jest wsparcie publicznych uczelni zawodowych w realizacji zadań mających na celu doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach studiów o profilu praktycznym.
Sprawozdanie z realizacji w/w przedsięwzięcia
Lp. |
Nr zadania |
Nazwa i rodzaj zadania |
Opis zrealizowanego zadania |
Adresaci zadania |
Kierunek studiów / jednostka organizacyjna |
1. |
1. |
Doposażenie laboratorium: Inteligentnych budynków, techniki mikroprocesorowej, symulacji i optymalizacji, elektrotechniki i elektroniki, mikroproceorowe, projektowania procesów technologicznych, wytrzymałości materiałów |
Doposażono laboratoria w specjalistyczny sprzęt stosowany w środowisku pracy,który pozwoli na praktykowanie nabywanych kwalifikacji i umiejętności w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Studenci pracują na nowoczesnym sprzęcie odpowiadającym temu, który wykorzystuje się współcześnie w miejscach pracy |
studenci |
Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
2. |
2. |
Doposażenie dwóch pracowni dydaktycznych ogólnodostępnych w nowoczesne technologie -lab.sieciowe, – lab.języków obcych |
Poszerzono metody przekazywania wiedzy i nauczania umiejętności z wykorzystaniem nowych technologii, poprawiono skuteczność oddziaływań dydaktycznych oraz usprawniono procesy uczenia się. Wzbogacono proces dydaktyczny poprzez budowanie wsparcia technologicznego o nowe stanowiska komputerowe, pozwalające na korzystanie z różnorodnego oprogramowania poszerzającego możliwości wykorzystywania zaawansowanych technologicznie pomocy dydaktycznych |
studenci |
Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
3. |
3. |
Wyjazdy studyjne do pracodawców |
Studenci doświadczyli w praktyce na czym polega i jak wygląda praca w nowoczesnych miejscach pracy przez co wzrośnie ich świadomość w zakresie realnych oczekiwań pracodawców co do ich przygotowania zawodowego |
studenci |
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
4. |
4. |
Specjalistyczne szkolenia między innymi z zakresu programowania, technologii chmurowych, zarządzania, transportu, administrowanie siecią |
Poprawiła się efektywność procesu dydaktycznego oraz jakość i aktualność przekazywanej wiedzy dzięki czemu studenci są lepiej przygotowani do wejścia na rynek pracy. Podniesienie wiedzy i umiejętności metodycznych do przekazywania aktualnej wiedzy dziedzinowej |
Wykładowcy, studenci, pracownicy uczelni |
Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
5. |
5. |
Zakup aplikacji do zarządzania MCSM PRO Medcam Simulations Systems, Szkolenie z symulacji oraz zakup środków eksploatacyjnych |
Nabycie umiejętności badań oraz wykonywania procedur pielęgniarskich przez studentów. Możliwość praktykowania z nowymi technologiami stosowanymi w środowisku pracy oraz utrzymanie potencjału zasobów do praktycznej nauki zawodu |
Wykładowcy, pracownicy uczelni, studenci |
Pielęgniarstwo |
6. |
6. |
Aktualizacja literatury fachowej w zasobach biblioteki |
Zwiększyła się dostępności do aktualnej literatury |
Wykładowcy, pracownicy uczelni, studenci |
Pielęgniarstwo, Fizjoterapia |
7. |
7. |
Kursy i szkolenia dla kadry i studentów Fizjoterapii |
Dzięki nabytym umiejętnościom terapii manualnej oraz metod specjalnych możliwa jest wielopłaszczyznowa praca z pacjentem ortopedycznym, neurologicznym, kardiologicznym oraz w medycynie sportowej. Celem szkoleń było nabycie nowych umiejętności które dały szczególne kompetencje oczekiwane na rynku pracy w związku z przygotowaniem do wykonywania zawodu |
Studenci , Wykładowcy |
Fizjoterapia |
8. |
8. |
Rozwój potencjału dydaktycznego w 7 pracowniach specjalistycznych: hydroterapii, medycyny fizykalnej, masażu tkanki miękkiej, kinezyterapii, sensomotorycznej,terapii manualnej, kształcenia ruchowego |
Zakupione urządzenia ułatwiają przekazywanie studentom zawiłości występujących w nauczaniu metod specjalnych i masażu tkanek głębokich wykonywanych w trakcie terapii u pacjentów ortopedycznych, neurologicznych, chirurgicznych itp. Środki czystości i dezynfekcji wykorzystywane są przy wykonywaniu zabiegów fizykoterapeutycznych wyrabiają prawidłowe nawyki higieniczne oraz dbałość o sprzęt pracowni. |
Wykładowcy Studenci |
Fizjoterapia |
9. |
9. |
Wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne nie objęte programem Erasmus |
Studenci po zrealizowaniu przedsięwzięcia rozumieją różnice kulturowe i religijne na terytorium Polski. Potrafili przygotować i praktycznie zrealizować wyjazdy zagraniczne poza Unię Europejską. Przebywając w środowisku międzynarodowym, o odmiennej kulturze potrafią budować pożądane relacje międzyludzkie, zbierać i analizować istotne informacje oraz komunikować się w językach obcych. Poznali także zasady bezpieczeństwa obowiązujące w środowisku międzynarodowym. Efektem podróży zagranicznej jest publikacja analityczna dotycząca odwiedzanego kraju. |
Wykładowcy, Studenci, pracownicy uczelni |
Analityka Bezpieczeństwa |
10. |
10. |
Zapewnienie możliwości wykorzystania Drona w dydaktyce |
Studenci podnosili swoje umiejętności praktyczne pilota bezzałogowego statku powietrznego |
studenci |
Analityka Bezpieczeństwa |
11. |
11. |
Organizacja konferencji edukacyjno – branżowych1) Konflikt zbrojny na Ukrainie;2) Kryptowaluty – szanse i zagrożenia |
Studenci wzięli udział w przygotowaniu konferencji naukowej w ramach której prowadzili wystąpienia publiczne na wybrane zagadnienia, nabyli nowe umiejętności i wiedzę z zakresu konfliktów zbrojnych, pozyskali wiedzę z zakresu kryptowalut oraz analiz finansowych |
Studenci, Wykładowcy, pracownicy uczelni |
Analityka Bezpieczeństwa , Prawo w biznesie |
12. |
12. |
Organizacja warsztatów i kursów specjalistycznych. Szkolenie instruktorów z obsługi oprogramowania i2 Analyst’s Notebook; |
Po zrealizowaniu przedmiotowych warsztatów, kursów i szkoleń studenci i pracownicy zdobyli wiedzę i umiejętności praktyczne w następujących obszarach: wykorzystanie praktyczne i2 Analyst’s Notebook |
Wykładowcy, pracownicy uczelni |
Analityka Bezpieczeństwa |
13. |
13. |
Zakup specjalistycznego oprogramowania analitycznego |
Studenci zyskali dostęp do wiedzy z zakresu obsługi współcześnie stosowanego w branżowych środowiskach zawodowych oprogramowania służącego pozyskiwaniu oraz analizie informacji ( En Case Forensic and Media Recovery, CorelDraw Grapfics Suite) |
Studenci |
Analityka bezpieczeństwa |
14. |
14. |
Promocja nowych i aktualnych kierunków studiów |
Poszerzono świadomość otoczenia społeczno – gospodarczego o potrzebie kształcenia praktycznego |
Studenci, kandydaci na studia na kierunkach praktycznych |
|
15. |
15. |
Koszt obsługi przedsięwzięcia |
Planowa i terminowa realizacja przedsięwzięcia |
Wykładowcy, pracownicy uczelni |