Dnia 23 lutego 2022 roku, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek , ogłosił wyniki IV edycji projektu “Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” – czyli listę uczelni, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami losów zawodowych swoich absolwentów. Akademia Nauk Stosowanych
im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa znalazła się w nagrodzonej piętnastce listy rankingowej i już po raz piąty otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 1 MILIONA ZŁOTYCH na doskonalenie jakości procesu kształcenia.
Celem przedsięwzięcia jest wsparcie publicznych uczelni zawodowych w realizacji zadań mających na celu doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach studiów o profilu praktycznym.
Lp. | Nr zadania | Nazwa i rodzaj zadania | Opis zrealizowanego zadania | Adresaci zadania | Kierunek studiów / jednostka organizacyjna |
1. | 1. | Doposażenie laboratorium: Inteligentnych budynków, techniki mikroprocesorowej, symulacji i optymalizacji, elektrotechniki i elektroniki, mikroproceorowe, projektowania procesów technologicznych, wytrzymałości materiałów | Doposażono laboratoria w specjalistyczny sprzęt stosowany w środowisku pracy,który pozwoli na praktykowanie nabywanych kwalifikacji i umiejętności w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Studenci pracują na nowoczesnym sprzęcie odpowiadającym temu, który wykorzystuje się współcześnie w miejscach pracy | studenci | Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
2. | 2. | Doposażenie dwóch pracowni dydaktycznych ogólnodostępnych w nowoczesne technologie -lab.sieciowe, – lab.języków obcych | Poszerzono metody przekazywania wiedzy i nauczania umiejętności z wykorzystaniem nowych technologii, poprawiono skuteczność oddziaływań dydaktycznych oraz usprawniono procesy uczenia się. Wzbogacono proces dydaktyczny poprzez budowanie wsparcia technologicznego o nowe stanowiska komputerowe, pozwalające na korzystanie z różnorodnego oprogramowania poszerzającego możliwości wykorzystywania zaawansowanych technologicznie pomocy dydaktycznych | studenci | Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
3. | 3. | Wyjazdy studyjne do pracodawców | Studenci doświadczyli w praktyce na czym polega i jak wygląda praca w nowoczesnych miejscach pracy przez co wzrośnie ich świadomość w zakresie realnych oczekiwań pracodawców co do ich przygotowania zawodowego | studenci | Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
4. | 4. | Specjalistyczne szkolenia między innymi z zakresu programowania, technologii chmurowych, zarządzania, transportu, administrowanie siecią | Poprawiła się efektywność procesu dydaktycznego oraz jakość i aktualność przekazywanej wiedzy dzięki czemu studenci są lepiej przygotowani do wejścia na rynek pracy. Podniesienie wiedzy i umiejętności metodycznych do przekazywania aktualnej wiedzy dziedzinowej | Wykładowcy, studenci, pracownicy uczelni | Informatyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Transport i Logistyka |
5. | 5. | Zakup aplikacji do zarządzania MCSM PRO Medcam Simulations Systems, Szkolenie z symulacji oraz zakup środków eksploatacyjnych | Nabycie umiejętności badań oraz wykonywania procedur pielęgniarskich przez studentów. Możliwość praktykowania z nowymi technologiami stosowanymi w środowisku pracy oraz utrzymanie potencjału zasobów do praktycznej nauki zawodu | Wykładowcy, pracownicy uczelni, studenci | Pielęgniarstwo |
6. | 6. | Aktualizacja literatury fachowej w zasobach biblioteki | Zwiększyła się dostępności do aktualnej literatury | Wykładowcy, pracownicy uczelni, studenci | Pielęgniarstwo, Fizjoterapia |
7. | 7. | Kursy i szkolenia dla kadry i studentów Fizjoterapii | Dzięki nabytym umiejętnościom terapii manualnej oraz metod specjalnych możliwa jest wielopłaszczyznowa praca z pacjentem ortopedycznym, neurologicznym, kardiologicznym oraz w medycynie sportowej. Celem szkoleń było nabycie nowych umiejętności które dały szczególne kompetencje oczekiwane na rynku pracy w związku z przygotowaniem do wykonywania zawodu | Studenci , Wykładowcy | Fizjoterapia |
8. | 8. | Rozwój potencjału dydaktycznego w 7 pracowniach specjalistycznych: hydroterapii, medycyny fizykalnej, masażu tkanki miękkiej, kinezyterapii, sensomotorycznej,terapii manualnej, kształcenia ruchowego | Zakupione urządzenia ułatwiają przekazywanie studentom zawiłości występujących w nauczaniu metod specjalnych i masażu tkanek głębokich wykonywanych w trakcie terapii u pacjentów ortopedycznych, neurologicznych, chirurgicznych itp. Środki czystości i dezynfekcji wykorzystywane są przy wykonywaniu zabiegów fizykoterapeutycznych wyrabiają prawidłowe nawyki higieniczne oraz dbałość o sprzęt pracowni. | Wykładowcy Studenci | Fizjoterapia |
9. | 9. | Wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne nie objęte programem Erasmus | Studenci po zrealizowaniu przedsięwzięcia rozumieją różnice kulturowe i religijne na terytorium Polski. Potrafili przygotować i praktycznie zrealizować wyjazdy zagraniczne poza Unię Europejską. Przebywając w środowisku międzynarodowym, o odmiennej kulturze potrafią budować pożądane relacje międzyludzkie, zbierać i analizować istotne informacje oraz komunikować się w językach obcych. Poznali także zasady bezpieczeństwa obowiązujące w środowisku międzynarodowym. Efektem podróży zagranicznej jest publikacja analityczna dotycząca odwiedzanego kraju. | Wykładowcy, Studenci, pracownicy uczelni | Analityka Bezpieczeństwa |
10. | 10. | Zapewnienie możliwości wykorzystania Drona w dydaktyce | Studenci podnosili swoje umiejętności praktyczne pilota bezzałogowego statku powietrznego | studenci | Analityka Bezpieczeństwa |
11. | 11. | Organizacja konferencji edukacyjno – branżowych1) Konflikt zbrojny na Ukrainie;2) Kryptowaluty – szanse i zagrożenia | Studenci wzięli udział w przygotowaniu konferencji naukowej w ramach której prowadzili wystąpienia publiczne na wybrane zagadnienia, nabyli nowe umiejętności i wiedzę z zakresu konfliktów zbrojnych, pozyskali wiedzę z zakresu kryptowalut oraz analiz finansowych | Studenci, Wykładowcy, pracownicy uczelni | Analityka Bezpieczeństwa , Prawo w biznesie |
12. | 12. | Organizacja warsztatów i kursów specjalistycznych. Szkolenie instruktorów z obsługi oprogramowania i2 Analyst’s Notebook; | Po zrealizowaniu przedmiotowych warsztatów, kursów i szkoleń studenci i pracownicy zdobyli wiedzę i umiejętności praktyczne w następujących obszarach: wykorzystanie praktyczne i2 Analyst’s Notebook | Wykładowcy, pracownicy uczelni | Analityka Bezpieczeństwa |
13. | 13. | Zakup specjalistycznego oprogramowania analitycznego | Studenci zyskali dostęp do wiedzy z zakresu obsługi współcześnie stosowanego w branżowych środowiskach zawodowych oprogramowania służącego pozyskiwaniu oraz analizie informacji ( En Case Forensic and Media Recovery, CorelDraw Grapfics Suite) | Studenci | Analityka bezpieczeństwa |
14. | 14. | Promocja nowych i aktualnych kierunków studiów | Poszerzono świadomość otoczenia społeczno – gospodarczego o potrzebie kształcenia praktycznego | Studenci, kandydaci na studia na kierunkach praktycznych | |
15. | 15. | Koszt obsługi przedsięwzięcia | Planowa i terminowa realizacja przedsięwzięcia | Wykładowcy, pracownicy uczelni |